5 tips voor een summerproof lichaam

summerproof lichaam

Nog een aantal weekjes en dan staat de zomer weer voor de deur. Dat betekent vaak lekker op vakantie naar een warm land en heerlijk in je zwemkleding van de zon genieten. Hoe fijn is het om deze komende weken nog even te gebruiken om je lichaam in een ‘summer shape’ te krijgen. Uiteraard bedoel ik niet dat iedereen maat 36 moet hebben, maar het is toch fijn om je in de zomer net even strakker en energieker te voelen? Daarom geef ik jouw nu 5 tips voor de komende weken. Wat is jouw ultieme tip?

Water drinken

Het is echt geen fabel hoor, water drinken is super belangrijk! Water zuivert namelijk je lichaam. Je zult direct resultaat zien, want je valt er vanaf en je huid zal meer stralen. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om groene thee te drinken of een smaakje aan het water toe te voegen.

Klein bord

Het eten van een klein bord zorgt ervoor dat je minder op kan scheppen. Als je nu gewoon zorgt dat je maximaal twee keer opschept, dan eet je uiteindelijk iets minder.

Neem de trap

Een van de makkelijkste dingen om te doen, maar waarom doen we het dan niet? Wanneer je geen zin hebt om een paar keer in de week intensief te gaan sporten, dan is dit een uitstekend alternatief. Kies dus wat vaker voor de trap in plaats van de lift!

Ontbijten

Ontbijten is een van de belangrijkste dingen. Het eerste wat je tot je neemt op een dag, zorgt ervoor dat je verbranding wordt gestimuleerd. Goed ontbijten zorgt er ook voor dat je tussendoor minder gaat snoepen, wat natuurlijk ook weer goed is voor je lichaam.

Krachttraining

Kies jij er liever voor om je lichaam summerproof te krijgen in de sportschool, doe dan drie keer in de week krachttraining. Om echt resultaat te boeken zul je ook nog twee keer per week cardio trainingen moeten doen.

Zorg jij er altijd voor dat je in de zomer net even beter in je vel zit? Laat ons dan weten hoe jij dat voor elkaar krijgt!

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *